Ghid Masaj

Masaj pentru durerea de spate și de gât – tehnici folosite de specialisti

durere-de-gat-masaj

Cu totii avem capacitatea de a munci  peste masura, de aceea cu totii meritam sa ne relaxam. Aici intervine masajul. Este o buna solutie ce poate calma durerea de spate si gat si poate aduce liniste sufleteasca. Multi dintre cei care apeleaza la maseuri profesionisti, sustin ca prin intermediul masajului au reusit sa scape de durerea de spate.

In continuare vom vorbi despre anumite tipuri de masaj pe care le poti folosi pentru a detensiona muschii spatelui si gatului.

Tenhici de automasaj

Pentru a te relaxa si a scapa de durerea de umeri si gat trebuie sa pui presiune pe anumite puncte din corp.

durere-de-gat-masaj

Functioneaza? Cercetarile si practica spun ca da. S-a dovedit, in 9 din 10 studii, ca acupunctura si reflexoterapia pot reduce durerea. Exista multe puncte in corp ce pot fi masate, insa inainte de a face asta, ar trebui sa consulti un specialist. Exista anumite puncte ce pot fi folosite pentru relaxarea gatului, spatelui si a intregului corp.

Tine cont de aceste sfaturi:

  1. Nu te grabi.
  2. Stai jos intr-o pozitie confortabila.
  3. Relaxeaza-te. Respira adanc si inchide ochii.
  4. Fa miscari de sus in jos aplicand o presiune ferma, adanca.

Scapa de durerea de spate cu o minge e tenis

masaj-cu-minge-de-tenis

Durerea de spate poate fi cauzata din numeroase motive care inlcud, in general, suprasolicitarea muschilor sau adoptarea unei pozitii gresite. Pentru a reduce durerea, poti incerca masajul cu mingea de tenis. Pentru a-ti relaxa spatele si a scapa de durere, ai nevoie doar de cateva mingi de tenis.

  1. Stai pe spate. Genunchii trebuie sa fie indoiti, iar talpile pe pamant.
  2. Ridica-ti soldurile si plaseaza 2 mingi de tenis sub spate.
  3. Stai pe spate timp de 60 de scunde.

Poti sa misti mingile de tenis pentru a-ti masa diferite zone musculare. De exemplu, te poti deplasa in jos si in sus, dar ai grija sa nu te apesi cu coloana vertebrala in mingile de tenis.

Scapa de durerile de gat si spate cu un prosop fierbinte

dureri-gat-prosop-fierbinte

Pentru acest tip de masaj ai nevoie doar de un prosop. Incalzeste prosopul, si cat timp este fierbinte, foloseste-l pentru a scapa de durerea de spate. Pentru a face acest lucru, urmeaza acesti pasi:

  1. Ia un prosop moale si rasuceste-l.
  2. Pune-l in spatele gatului, tinand cate un capat in fiecare mana.
  3. Freaca prosopul in sus si in jos, pe gat, aplicand o presiune moderata.
  4. Poti repeta procedura de 2-3 ori.

Scapa de durerea resimtita in partea superioara a spatelui

masaj-spate-dureriMuschii din partea superioara a spatelui sunt foarte solicitati. Din fericire, ii poti detensiona uneori, de unul singur. Iata ce trebuie sa faci.

  1. Stai drept.
  2. Aplica presiunea cu bratul stang pe zona dureroasa.
  3. Aplica presiune pana cand simti ca durerea incepe sa dispara.
  4. Misca mana peste muschii care inconjoara scapula si aplica presiune pe punctele declansatoare, dar ai grija sa nu aplici prea multa presiune.

Masaje efectuate de terapeuti

Shiatsu

masaj-Shiatsu

Shiatsu face parte din medicina chieza si japoneza. Se traduce prin „presiunea degetelor”. Este o tehnica straveche draguta. Terapeutul isi foloseste degetele, degetele mari si palma mainii pentru a pune diferite tipuri de presiune pe grupele de muschi. Astfel, ajuta la calmarea durerii si corectarea problemelor interne.

Masaj cu piatre fierbinti

beneficiile masajului cu pietre fierbinti

Dupa cum sugereaza si numele masajului, pietrele netede, calde, sunt plasate pe punctele cheie ale corpului. Caldura lor ajuta la indepartarea tensiunii din muschi si la relaxarea acestora. Caldura din pietre il ajuta pe terapeut sa ajunga mai usor la straturile adanci ale muschilor pentru a elimina durerea.

Masaj Ayurvedic Potli

Originar din medicina ayurvedica, masajul Potli presupune utilizarea unor ierburi antice pentru relaxarea si vindecarea tesuturilor. Se efectueaza folosind pungi de ierburi incalzite (numite „potli”) si ulei pentru intinerirea pielii. Acest mesaj este foarte relaxant si merita incercat.

Masaj Thai „Yoga”

Multi ar putea crede ca acest masaj a fost creat in Thailanda, dar, de fapt, a aparut in India, in urma cu aproximativ 2500 de ani, si abia apoi a fost folosit in Thailanda. Este o forma de masaj uscat cu hainele pe corp si implica intinderi ale corpului graduale impreuna cu un masaj de baza. Aceasta tehnica ajuta la relaxarea muschilor.

Masaj profund al tesuturilor

Masajul profund al tesuturilor este folosit, in mod normal, pentru tratarea problemelor musculoscheletice, cum ar fi entorsele si leziunile sportive. In timp ce efectueaza acest masaj, terapeutul se concentreaza asupra grupului de muschi tinta pentru a elibera tensiunea cronica.

Se aplica o presiune mai mare folosind palmele, antebratul si chiar coatele. Acest tip de masaj trebuie facut doar sub intrumarea unui terapeut expert.

Masaj suedez

Masajul suedez este destinat persoanelor care vor sa-si relaxeze intregul corp. In timpul acestui masaj, terapeutii folosesc lovituri lungi, framantari si miscari circulare adanci. Aceste tehnici au rolul de a  relaxa, de a stimula terminatiile nervoase si de a imbunatati circulatia sangelui si drenajul limfatic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *